Metropolis - Verlag für Ökonomie, Gesellschaft und Politik
Anton Krapp

Unernst ernst sein, spielen und lernen

Carmen Lork & Josefine Roth

Nachhaltigkeit – Nachhaltigkeitskommunikation in Social Media

Lena Weisse

Die emotionale Wirkung visueller Umweltkommunikation auf Instagram

Matthias Welker

Die Problemstellung der Nachhaltigkeit in den Corporate Communications und der Corporate Social Responsibility

Christina Wirth

Share a ride. Oder spricht was dagegen?

Ann Kathleen Hörl

Der Nachhaltigkeitsgedanke beim Münchner Oktoberfest

Julia Radu

Greenwashing in der Lebensmittelindustrie

Johanna Marie Philine Scholz

Die Integration des Leitbildes Nachhaltigkeit in die Produktkommunikation innerhalb der Konsumkultur

Anna Bulanda-Pantalacci

Design als Garant für die Gestaltung einer nachhaltigen Zukunft

Alfons Matheis et al.

Als gäbe es ein Morgen

Daniela Gangl et al.

The Relations Between Business & Society: Learnings from Operation Car Wash

Vinicius Cardoso Reis et al.

Operation Car Wash and the Fight Against Corruption in Brazil

Wanja Woock et al.

Relational Leadership in CSR Management

Josef Sühr et al.

Towards Ensuring Equitable Access to Education

Samuel Kiefer et al.

Leveraging Inter-Company Cooperation Through Blockchain Technology

Jessica Geraldo Schwengber et al.

Building Bridges not Silos: Organisational Learning Processes and the Role of a Shared Lingua Franca as an a Priori Requirement for Transcultural Cooperation

Barbara Bertolini et al.

SAP Labs Latin America and Zeppelin University: Introduction to the Case Study

Ben Lennard Kleihues

Social Entrepreneurship and Social Innovation. The Example of Insolar in Rio de Janeiro

Leonhard von Zumbusch

Multi-Stakeholder Dialogue as a Platform for Deliberative Urban Planning

Jakob Hoffmann

Cooperation Rents Through Transaction Communities of Practice: Towards the Nature of the Social Firm