The Relations Between Business & Society: Learnings from Operation Car Wash
Vinicius Cardoso Reis et al.
Operation Car Wash and the Fight Against Corruption in Brazil
Wanja Woock et al.
Relational Leadership in CSR Management
Josef Sühr et al.
Towards Ensuring Equitable Access to Education
Samuel Kiefer et al.
Leveraging Inter-Company Cooperation Through Blockchain Technology
Jessica Geraldo Schwengber et al.
Building Bridges not Silos: Organisational Learning Processes and the Role of a Shared Lingua Franca as an a Priori Requirement for Transcultural Cooperation
Barbara Bertolini et al.
SAP Labs Latin America and Zeppelin University: Introduction to the Case Study
Ben Lennard Kleihues
Social Entrepreneurship and Social Innovation. The Example of Insolar in Rio de Janeiro
Leonhard von Zumbusch
Multi-Stakeholder Dialogue as a Platform for Deliberative Urban Planning
Jakob Hoffmann
Cooperation Rents Through Transaction Communities of Practice: Towards the Nature of the Social Firm
Yasemin Efiloglu
The Role of Communication in Stakeholder Oriented Decisionmaking in the Leadership of a Social Business: Learnings from Insolar
Caio Oliveira et al.
Santa Marta: the Richness of a Rio de Janeiro Slum in Welcoming a Social Business
Thilo von Gilsa
Transcultural Leadership in Practice: Learnings from Insolar
Henrique Drumond
Insolar: Introduction to the Case Study
Lukas Törner et al.
Moral Goods in the Brazilian Amazon: The Governance of Preservation Costs
Oskar Burmann et al.
Social Innovation at the Amazon
Enkeloeda Eickhoff et al.
How Can We Educate Future Leaders Via Cultural Exchange Within Brazil?
Ella Sophie Weber et al.
Does a University Field Trip Affect the State of Individual Resources that are Crucial for the Success of Cooperation?
Antonia Reckhenrich et al.
Relational Leadership Education: Teaching Relational Competences Along the Concept of Theory U
Ana Carolina Aguiar et al.
Tapajós: A Transcultural Expedition. Introduction to the case Study
Julika Baumann Montecinos et al.
Relational Leadership – Case Studies from Brazil
Lars Hochmann
Die Kultivierung des Widerspruchs
Christian E. W. Kremser
Ein Ende der ökonomischen Geschichte
Manfred O. Hinz
Entwicklungsziel „Nachhaltigkeit“! Und Afrika?
Linus Pohl und Joana Bayraktar
Kooperation statt Konkurrenz: Die Grünen und Fridays for Future
Severin Böhmer
Zum Potenzial junger sozioökologischer Bewegungen
Winfried Schulz
Wie es das Klima schließlich auf die politische Agenda schaffte
Franz-Theo Gottwald
Zur Dialektik ökologischer und sozialer Gerechtigkeit
Kurt-Peter Merk
Sozialstaat versus Umweltstaat?!
Monika Csigó
Institutioneller Wandel in Zeiten der ökologischen Krise
Maria-Elisabeth Stalinski und Nicki K. Weber
Die soziale Bedingtheit des Ökologischen: Vom Ausschluss im Kulturprozess
Franz Kohout
Können wir Ökologie und Soziales versöhnen?
Ulrich Weiß
Billigkeit und Tyrannei der Werte: Zwei dialektische Grenzbereiche von Gerechtigkeit
Harald Seubert
Oikos und Polis – Zur sozioökologischen Gerechtigkeit aus ganzheitlicher Perspektive
Manuel Knoll
Das Gerechte in der Philosophie und die Dialektik von sozialer und ökologischer Gerechtigkeit
Peter Cornelius Mayer-Tasch
Sozial, ökologisch – und auch noch gerecht?
Franz-Theo Gottwald et al.
Zeitenwende?
Ludger Heidbrink und Sebastian Müller
Consumer Social Responsibility in der Verbraucherpolitik
Nils Christian Hoffmann
Politische Lenkungsmechanismen und deren psychologische Grenzen
Stefan Hoffmann
Boykottpartizipation – Ausdruck der Consumer Social Responsibility
Wassili Lasarov und Melanie Trabandt
Consumer Digital Responsibility – Eine Einführung
Guli-Sanam Karimova
Governance von globalen Wertschöpfungsketten – Welche Verantwortung haben Konsument*innen?
Laura Einhorn und Christian Neuhäuser
Die gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen und Konsument*innen
Sebastian Müller
Die soziale Verantwortung des Consumer Citizen
Michael P. Schlaile et al.
Konsumentenverantwortung
Johannes Brinkmann
Consumer Social Responsibility – seven theses and seven exhibits
Birgit Blättel-Mink
Nachhaltiger Konsum, Prosuming und Digitalisierung – Gegenkultur(en) des Konsumerismus?
Imke Schmidt
Consumer Social Responsibility – Theoretische und praktische Grundlagen