Metropolis - Verlag für Ökonomie, Gesellschaft und Politik
Daniela Gangl et al.

The Relations Between Business & Society: Learnings from Operation Car Wash

Vinicius Cardoso Reis et al.

Operation Car Wash and the Fight Against Corruption in Brazil

Wanja Woock et al.

Relational Leadership in CSR Management

Josef Sühr et al.

Towards Ensuring Equitable Access to Education

Samuel Kiefer et al.

Leveraging Inter-Company Cooperation Through Blockchain Technology

Jessica Geraldo Schwengber et al.

Building Bridges not Silos: Organisational Learning Processes and the Role of a Shared Lingua Franca as an a Priori Requirement for Transcultural Cooperation

Barbara Bertolini et al.

SAP Labs Latin America and Zeppelin University: Introduction to the Case Study

Ben Lennard Kleihues

Social Entrepreneurship and Social Innovation. The Example of Insolar in Rio de Janeiro

Leonhard von Zumbusch

Multi-Stakeholder Dialogue as a Platform for Deliberative Urban Planning

Jakob Hoffmann

Cooperation Rents Through Transaction Communities of Practice: Towards the Nature of the Social Firm

Yasemin Efiloglu

The Role of Communication in Stakeholder Oriented Decisionmaking in the Leadership of a Social Business: Learnings from Insolar

Caio Oliveira et al.

Santa Marta: the Richness of a Rio de Janeiro Slum in Welcoming a Social Business

Thilo von Gilsa

Transcultural Leadership in Practice: Learnings from Insolar

Henrique Drumond

Insolar: Introduction to the Case Study

Lukas Törner et al.

Moral Goods in the Brazilian Amazon: The Governance of Preservation Costs

Oskar Burmann et al.

Social Innovation at the Amazon

Enkeloeda Eickhoff et al.

How Can We Educate Future Leaders Via Cultural Exchange Within Brazil?

Ella Sophie Weber et al.

Does a University Field Trip Affect the State of Individual Resources that are Crucial for the Success of Cooperation?

Antonia Reckhenrich et al.

Relational Leadership Education: Teaching Relational Competences Along the Concept of Theory U

Ana Carolina Aguiar et al.

Tapajós: A Transcultural Expedition. Introduction to the case Study

Julika Baumann Montecinos et al.

Relational Leadership – Case Studies from Brazil

Lars Hochmann

Die Kultivierung des Widerspruchs

Christian E. W. Kremser

Ein Ende der ökonomischen Geschichte

Manfred O. Hinz

Entwicklungsziel „Nachhaltigkeit“! Und Afrika?

Linus Pohl und Joana Bayraktar

Kooperation statt Konkurrenz: Die Grünen und Fridays for Future

Severin Böhmer

Zum Potenzial junger sozioökologischer Bewegungen

Winfried Schulz

Wie es das Klima schließlich auf die politische Agenda schaffte

Franz-Theo Gottwald

Zur Dialektik ökologischer und sozialer Gerechtigkeit

Kurt-Peter Merk

Sozialstaat versus Umweltstaat?!

Monika Csigó

Institutioneller Wandel in Zeiten der ökologischen Krise

Maria-Elisabeth Stalinski und Nicki K. Weber

Die soziale Bedingtheit des Ökologischen: Vom Ausschluss im Kulturprozess

Franz Kohout

Können wir Ökologie und Soziales versöhnen?

Ulrich Weiß

Billigkeit und Tyrannei der Werte: Zwei dialektische Grenzbereiche von Gerechtigkeit

Harald Seubert

Oikos und Polis – Zur sozioökologischen Gerechtigkeit aus ganzheitlicher Perspektive

Manuel Knoll

Das Gerechte in der Philosophie und die Dialektik von sozialer und ökologischer Gerechtigkeit

Peter Cornelius Mayer-Tasch

Sozial, ökologisch – und auch noch gerecht?

Franz-Theo Gottwald et al.

Zeitenwende?

Ludger Heidbrink und Sebastian Müller

Consumer Social Responsibility in der Verbraucherpolitik

Nils Christian Hoffmann

Politische Lenkungsmechanismen und deren psychologische Grenzen

Stefan Hoffmann

Boykottpartizipation – Ausdruck der Consumer Social Responsibility

Wassili Lasarov und Melanie Trabandt

Consumer Digital Responsibility – Eine Einführung

Guli-Sanam Karimova

Governance von globalen Wertschöpfungsketten – Welche Verantwortung haben Konsument*innen?

Laura Einhorn und Christian Neuhäuser

Die gesellschaftliche Verantwortung von Unternehmen und Konsument*innen

Sebastian Müller

Die soziale Verantwortung des Consumer Citizen

Michael P. Schlaile et al.

Konsumentenverantwortung

Johannes Brinkmann

Consumer Social Responsibility – seven theses and seven exhibits

Birgit Blättel-Mink

Nachhaltiger Konsum, Prosuming und Digitalisierung – Gegenkultur(en) des Konsumerismus?

Imke Schmidt

Consumer Social Responsibility – Theoretische und praktische Grundlagen

Wilga Föste et al.

Soziale Marktwirtschaft gestern und heute

Ludger Heidbrink et al.

Consumer Social Responsibility